måndag, augusti 30

Min dag so far

10 före 6 väckte Arthur mig, från egen säng (han har helt själv sovit där hela natten nu i 2 nätter, har bara gett tutten några gånger). Alltför tidigt att stiga upp och hela dagen sku bli dålig om han steg upp då. Så jag tog honom i vår säng. Han somna om 1 timme senare, men var nog lugn hela tiden. 5 minuter senare ringde min väckarklocka. Jag var död.

Gick i duchen, åt morgonmål, läste tidningen, förde rosken och hoppa på tåget klockan 8. Köpte en kaffe i Hesburger i Böle och tog bussen till Arcada. Kvart före 9 var jag där. Hoppades att jag sku rymmas med i en annan grupp än min egna för att göra ett datakunskaps test. Som tur rymdes jag med, annars sku Micke ha missa sin föreläsning.

Var klar 5 över 10, hoppa på spårvagnen för att fara in till centrum och ta tåget hem. Svor många gånger över den långa resan och att jag valt att ta spårvagn.Var hemma 5 före 11.

När jag for på morgon så sov ännu sömntutorna. Kvart över 9 hade de först stigit upp (alltför sent, Arthur går säkert aldrig och sova idag), ätit joghurt och musli och gått till butiken. När jag kom hem var de ute och gunga. Micke for genast till tåget för att fara till skolan och jag gick med Arthur till lekparken så att han får se andra barn.

Kvart före 12 kom vi in igen och åt köttsoppa. Sen gjorde Arthur något stort. Sket första gången i sitt unga liv på pottan. Han har börjat skita typ 5 gånger per dag igen så försöker sätta honom på pottan varje gång efter maten (börja igår). Har till och med kommit på hur jag får honom att sitta där, vi läser en bok! Sen lekte vi lite och nu klockan 1 somna Arthur på 2 minuter i sin egen säng. Toppen.

Nu är Micke i skolan, jag hemma och senare ska jag och Arthur på RimJam i biblioteket.

Såhär kommer säkert största delen av hösten att se. Ett evigt pusslande. Allt sku vara så mycket lättare om vi bodde närmare skolan.

3 kommentarer:

Lee sa...

Ja va oxå i skolan idag! Hoppas vi stöter på varandra där snart! E du ledig på onsdan? Ja sku kunna komma o hälsa på då kanske?

Michaela sa...

Onsdan är lite krånglig. Jag har skolan från typ 11-4 (men tror det är lite överdrivet) å Micke har från 1, så jag tar Arthur då 1, och så kan det hända att jag far till Esbo och träffa barn. Men vi får se. Kanske vi ses idag.

loppan sa...

Roligt skriven blogg du har. Keep printing!!
kram