torsdag, augusti 26

Jag är studerande

Min livvssituation är så annarlunda än många andra nya studerandes så introprogrammet passar inte riktigt mig. Att på två dagar trotta in sånt som man snabbt sku kunna förklara på en förmiddag passar inte mig. Det mesta fattar man ju ren och annars kan man läsa själv. Men i bussen hem hörde jag några andra som tyckte att det borde vara 1 veckas intro. Jag sku dö av det. Men, dethär är ju också min tredje studieplats, så.. Jag som var den som visste så bra vad jag sku bli och inte sku hoppa mellan saker.

Jag har en tid kännt mig rätt dum över att jag studerar typ samma som jag ren har en examen i, men nu gör jag det mindre. Kände ren idag, utan att ha studerat nåt, hur min självkänsla växte, hur jag kände att efter dethär kan jag nånting. Efter dethär vågar jag söka ett jobb och känna att jag fattar vad som förväntas av mig. Jag såg mitt liv i ett väldigt klart ljust. Är rätt bra på att organisera och fixa och försöker alltid hitta det bästa och effektivaste alternativet och sen är jag rätt intresserad av geografi och andra kulturer. Så vad sku kunna vara bättre en internationell affärslogistik. Dethär måste nu vara min grej. Synd så kommer jag inte att kunna ta så mycket kurser av det i år ännu, och sen så spenderar jag hoppeligen delar av nästa år hemma igen. Men sen. Sen blir jag och logistiken bästa kompisar.

Micke och Arthur hade klarat sig helt ok. Micke har jobbat mycket på sommaren, dessutom i olika skift, och jag har fixat typ allt med Arthur, sådär som matningar och nattningar och så. Så lite gråa hår fick jag ju nog när Micke ringde och fråga/rapportera. Ungen hade tex inga byxor under den tunna hösthalaren (fast inte frös han säkert ändå)och sen hade han ännu klockan 3 inte intagit nåt mellanmål fast han ätit lunch 10. Men sen gick vi igenom Arthurs vanliga matschem, sovschema och skitschema, så nu borde allt vara klart. Och Micke är jättebra med Arthur. Helt toppen. Men det som är så självklart för mig som spenderat typ all min tid med pojken i 11 månader är inte självklart för Micke. Men det kommer att bli bättre, nu då vi båda ska vara mycket med honom.

2 kommentarer:

Peppe sa...

skitschema. hihihih

Michaela sa...

De hade väl också haft nån form av skit krångel, men det radera jag från inlägge. För så värst mycket schema är det nog inte på det, snarare tvärtom.