lördag, augusti 28

Sömntuta

Liten sovstund i bilen.

Idag far Micke bort igen, men endast för två dagar. För på måndag ska vi båda börja studera. Nu vet jag till och med vad jag ska läsa och ser fram emot det. Idag ska vi med Arthur också på 1 års kalas.

Vi var igår kväll på 2*25 års fest och Arthur var så duktig. Så jätteduktig. Vi är båda så stolta över honom. Han gnällde inget, satt jättelänge i matstolen så att vi båda hann äta och jag hann snabbprata och så bara gick han där. Och tjattra. Och skratta. Och hemma var vi först 10, men då hade han som tur somnat i bilen så att ingen behövde natta. När vi for dit somna han också i bilen fast det inte alls var sovdags, säkert för att jag och Micke tjafsa om att ska man tvinga barn säga förlåt neller inte, och sen kunde jag bara lyfta ut honom och gick med honom i famnen som en liten nyföding ute i dagsljus och hård trafik. Först när vi närmna oss platsen vakna han.

Å nu e jag trött. Ska gå och vila. Arthur vakna för tidigt så han vilar också.

4 kommentarer:

Emelie sa...

väldigt fin bild!

Lee sa...

Vems kalas ha ni varit på?

Michaela sa...

Vi var på Emils idag, och igår var det Tina och Samis. Alltså Jaris syster Tina.

Maria sa...

Vilken mysig bild :)