lördag, augusti 21

Skit natt och skolstart snart

Micke e hemma, jeee!!! Så härligt, fast han sover. Men efter morgondagens konfirmation far han säkert tillbaka igen, han har jobb på måndag. Igår skicka han ett viesti där han önska att nattningen gått bra och ungen sover bra. Så gick det inte. Jag kan inte ens komma ihåg när han senast sovit så dåligt. Nattningen tog ju bara 80 minuter, men denhär gånge hölls jag lugn. Lyfte upp honom i famnen när han ville men genast han börja kasta sig, vilket var typ genast, satt jag ner honom. Kvart före 10 somna han. Halv 11 vakna han och vägra somna om i egen säng, så han kom i vår säng. Och efter det har han vaknat 1 miljon gånger typ. Han har bökat och börjat gråta, säkert med 1 timmes mellanrum, ibland med 20 minuters mellanrum. Sen har jag gått med honom lite och sen fått honom att somna om genom att ha honom nära, nära, typ på min dyna. Sen mittiallt var han också flunssig och fick typ inte lyft med tutten. Har bara väntat på att det ska bli morgon. De va de. Nu kokar moroten å när Arthur igen vaknar blir det tonfiskgratäng och sen en tur till stan och hälsa på födelsedagsbarnet.

Nästa torsdag börjar min skola. Har inte så mycket känslor inför det. Sku genast villa börja med logistiken, men måst gå vissa grunder ändå å de lockar inte så mycket. Men jag har ju själv råddat till det så, dåhär får det vara. Men jag hoppas så att logistik sku vara min grej, att det sku vara jätteintressant. Just nu är mitt största intresse barn, uppfostran, föräldraskap och allt sånt, men det är inte nåt sånt jag sku kunna jobba med, sku blir galen med alla föräldrar som i min värld är dåliga. Men hoppas logistik blir min grej, det har alla föutsättningar.

Inga kommentarer: