torsdag, augusti 19

Överlevde dagen

Klockan 9 var vi och leka bakom huset. Arthur sku nog helst ha gått till det svenskspråkiga dagiset som är brevid.

Efter lunch var vi i lekparken Piika. Arthur ville inte gunga, så han försökte bort. Men fastna. Han har inte tid att gunga, det är ju så tråkigt, man kan ju göra nåt med benen istället.
På hemvägen fick han gå lite, så att han bättre sku somna sen i vagnen. För jag var så trött, för mycket frisk luft, så jag fick också gå och sova sen när jag burit upp en sovande Arthur.

I survived. Fast dagen varit lång. Micke är på jobb i Lojo och jag och Arthur har varit ensamma från igår och ska vara det till lördagen. Och jag saknar Micke, mest för att då sku nån annan också kunna underhålla prinsen. Vi har varit ut 3 gånger idag, till 3 olika lekplatser här i Malmgård. Vi kan helt enkelt inte vara inne. Han gråter var 5e minut och är så lessen och vill bara vara i famnen. Ute sku han inte kunna bry sig mindre om famnen. Där kan man ju gå, äta ekollon, klättra upp i klätterställningar, stirra på andra människor, gunga. Så vi är ute. Och vårt hem är kaos. Hinner just laga mat, och sen äter vi och sen bär jag på honom tills vi går ut. Tänder är min diagnos, för det rinner nu igen från munnen och fingret är där hela tiden. Och hans tänder stör, och tar länge att komma igenom. Evigheter. Och inatt gick nattningen nästan som förr, typ 13 minuter. Droga honom med 2 dl ersättning och han somna av det. Sen var det lite vill upp i famnen gnyl från sängen, men inget kastande i famnen. Det finns hopp.

Men vad ska vi nu göra imorgon? Jag ska försöka ta en dusch, säkert med en miniman i famnen, och sen blir det väl lekpark igen. Fast jag sku behöva en klänning till söndagens konfirmation. Så kanske en sväng till Myyrmanni.

Inga kommentarer: