fredag, december 3

Dockyrande

Min mamma är så söt. Hon är nu i Stockholm och jag bad att hon sku se om hon hittar en helt vanlig docka åt Arthur. Tycker att varje barn borde ha en docka och det är en perfekt julklapp. Och sen kanske vi med hjälp av den också kan förklara att han får syskon och vad det innebär, ifall det verkar passa honom. (Måst sätta mig in i denhär syskonfrågan, har nån boktips?)

Kraven var att den sku var rätt billig och att ögona gick fast. Idag ringde hon sen och fråga om hon ska köpa en babyborn docka med en potta och en massa andra grejer. Som kosta 500 kronor (50 euro). Till och med jag vet att babyborn är dockornas docka och inte riktigt vad jag tänkt. Som tur hade hon också nån annan som hon hittat och den var billigare, så det blev väl den.

Jag tror det är en pojke i magen, men om det sku vara en flicka, så sku det inte finnas en prinsessigare flicka. Min mamma sku köpa alla prinsess- och flickgrejer som finns. Hon talar ren om prinsessan.

Inga kommentarer: