fredag, december 17

Mysig julshopping med Arthur

Har haft så roligt med min lilla sjukling idag. Han vakna för tidigt och det var bara gnäll och det såg ut som om han somnar ren 9 så vi klädde på oss och gick och julhandla, tanken var ju då att han sku få sova och jag shoppa. Nå det gjorde han inte, men det gick ändå hur bra som helst. Allt detta fick vi gjort:

- Var till Stockman, Akademen, Carrols, Lindex, HM, Stockman, Claes Ohlson, Gina Tricot*2

- Köpte Mickes julklapp åt mig, boken växa inte lyda. Väntar så på att få öppna mitt paket och läsa den. Tycker samhället är så fokuserat på lydnad och det är ju lite konstigt, vill inte forma en lydande individ, utan nåt självtänkande. Ska bli spännande att läsa.

-Luncha på Carrols. Arthur, som nu är feberfri, men nog har ont i munnen åt en franskis och några smu tuggor hamburgare. Jag tycker absolut inte att det är bra mat för barn, men det var nära, billigt och jag visste att han inte sku äta. 1 burk välling drack han istället.

-Sen vandra vi hand i hand på alexandersgatan och Arthur gick och yra bland med alla kläder i Lindex och HM. På HM prova han rockar, titta ut genom stora fönstret (bakom kläderna då), valde en barbapapa skjorta åt sig, sket så att vi böt blöja på golvet i omklädningsrummet, och var på riktigt helt supermysig, stod och dansa till julmusiken.

Det var de. Nu ska jag packa lite och sen far vi snart till Pojo.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Bra val av bok! Och jag tycker att det är superfint att ni ska få en son till! Arthur och bebén kommer att ha sjukt roligt tillsammans.

Michaela sa...

Tror boken kommer att vara jätte givande. Har du läst den?