tisdag, december 28

Salzburg - maten

Vi har ätit konstant! Vi hade härlig morgonmålsbuffe och dethär är allt sånt som vi satt i oss under 4 dagar där. Fasar för att gå till rådgivningen i början av januari.


Mozzarella-tomat varmt bröd. Mums.Shokladkringla. Inte så god, men fin.

Nån julig delikatess med shokladsås. Typ ett kilo små pankaksbitar med nötter och russin och sen ännu ett kilo sås på. Halva blev typ äten.


Julmiddag. Trots massa underhållning så hölls Arthur inte nöjd i stolen, kanske för att den var låg och obekväm. Så han klättra i restauranghotellets trappor typ hela kvällen.
Förrätt. Efter det kom en soppa.
Huvudrätt, som nog var Mickes. Jag hade megagod fisk. Efterrätten var från plockbord och där fanns en massa sött och massa ostar. Vi rulla hem.
Ugnspotatis med röra.
Arthur älska den och åt upp min så att jag måste ta en ny.
En restaurang var så barnvänlig, men då var Arthur trött och ville inte samarbeta så Micke gick och sova med honom.
Mitt resesälskap drack mycket skumvin, öl och gluhwein.
Jag åt nåt traditionellt också, förutom allt italienskt. En pork leg. Massa kött.

Och lite sachertårta på.
Salladspizza är ju häslosamt.
Massa skaldjur.
Vi gick på det sofistikerade saher-cafet. Arthur var allt annat än sofistikerad. Han ville springa, åt lite av sin apfelstrudel och när jag typ ätit upp den sku han ha mera. Typiskt.

Inga kommentarer: