onsdag, december 15

Horrornatten.

Jag förutsåg en hemsk natt och gick och sova brevid Arthur i vår säng klockan 9. Då hade han säkert ren vaknat 3 gånger sen han somnat.

Trots det blev natten värre än jag nånsin kunnat föreställa mig. Vi har två gånger stigit upp för att dricka mjölk för Arthur har bara klängt upp sig över mig in i min famn och visat att nu ska vi upp. Tvåtiden låg vi också i myshörnan och läste böcker och körde med traktorer för sovrummet var bara skrik. Sen har jag gått och vaggat och lugnat sådär 3-4 gånger, och Micke också några (men Arthur var så bestämd att det är jag som ska göra allt med honom, Micke får inte ta upp honom för då kräla han till mig och klängde sig i min famn och skrek), de timmar vi sovit så har han vaknat ofta och sovit helt snett så jag vakna av att mitt huvud hängde över sängkanten.

När jag såg att klockan var 7 blev jag bara glad för då kunde vi ju stiga upp. Och Arthur var hungrig som en varg. Tårarna bara spruta när mjölken sku värmas och gröten svalna.

Nu är jag i skolan. Ska göra slut ett indesign projekt och läsa på morgondagens tent. Efter det är det bara en uppgift kvar, en inlärningsportfölj på 25 sidor, men där har jag också kommit rätt långt och deadline är först 7.1. Så på fredag ska jag bara vara slö. Och på lördag ska jag åka snowboard och på söndag gå på julmarknad och släktglögg.

Inga kommentarer: