tisdag, december 14

Sjuka igen

Idag har jag inte varit en så toppen förälder.

Efter ultrabesöket så var jag med Arthur på familjecafets julfest. Tomteluvan som han inte ville ha på kom jag nog ihåg, men inte julklappen man sku ta med. Som tur är Arthur så liten och fattar sig ännu inte på sånt, men för mitt mammahjärta kändes det hemskt att jag gjorde så att min lilla inte fick paket. Som tur fanns det kortlekar som delades ut gratis där så tomten gav en sån åt honom istället.

Den andra missen är att ta Arthur till familjecentret när han säkert hade stegring. Eller det märkte jag mot slutet, han var lite varm och nu har han varit stegrig/febrig hela eftermiddagen. Det var ju smart att ta dit honom!

Nu har han fått munherpes då har vi räknat ut och har ren nu klockan 7 somnat för kvällen utan att äta typ nåt på hela dagen och febrig är han med. Han har varit sjuk typ hela tiden de senaste veckorna. Först var det feber och flunssa samtidigt som jag var sjuk, sen var det nån konstig utdragen magsjuka och nu munherpes. Orkar inte mera med sjukdomar. Före denhär hösten var han så frisk. Som tur är det inte så farliga sjukdomar, men endå störande, sku så villa att han hade det bra.

Inga kommentarer: