onsdag, december 15

Tacksam

Arthur ser ut som om han förstorat läpparna

Idag är jag tacksam för att det finns trevliga ställen som Pikkujätti. Service på svenska, lekrum i väntesalen, leksaker i varje rum, supertrevlig personal som påriktigt försöker reda ut vad som är fel, läkare som ger råd och tips och talar lugnande till barnet. Toppen.

För det andra är jag tacksam för att det finns småfolks djurkex. Arthur har idag sen dagsvilan druckit sådär 1,5 dl mjölk, ätit 1/4 banan, 5 djurkex, 1 tesked ris och en burk myslivälling. Och det är inget i Arthur världen, så att så många kex gick ner var toppen. Glad att de finns.

Det tredje är jag nöjd över. Och det är att vi varit fiffiga nog och tagit försäkring, och också fortsatt den, åt Arthur. Utan den sku vi nog inte ha råd med 2 pikkujätti besök inom 8 dagar.

Och sen är jag ju jätte tacksam för min fina, lite söndriga, familj.Så skön dagsvila för båda två.

Inga kommentarer: