lördag, december 11

Vår morgon



7.10 vaknar Arthur. Från egen säng dessutom. Inte ett knyst på hela natten vad jag kommer ihåg. Konstigt. Säkert första hela natten. Att somna om i vår säng var inte ett alternativ, han bara sparka.

Eftersom Arthur ren vaknat och han ska ha mat snabbt blir det mikrogrötkokning, men endå så mycket att jag får en liten portion. Det äter vi med sockrig torkad frukt blanding. Har gjort den själv, men fast jag satt hälften av receptets socker blev det sött, borde ha fatta att lämna bort det. Nu får vi säkert en sockeraddicted pojke.

Idag ska jag på 50 års fest och Micke ska första gången vara ensam med Arthur i ett dygn, för jag far ren 10. Det har bara blivit så att jag hängt med Arthur typ hela tiden och om han varit med nån annan har det varit för att vi båda har program. Men nu har de ett helt tumisveckoslut. Och de har till och med all mat fixad så kan de bara njuta.

Nu ska jag ändra alla mina dokument så att de funkar i word 1997-2003, för mamma har ännu inte heller nytt program. Vi hade samma problem vid bröllopet och det är två år sen. Sku vara på tiden att hon får nytt.

Inga kommentarer: