måndag, december 20

Händelserikt i Pojo

Arthur har smakat sin första pepparkaka. Och han gilla. Och blev hyper. Sen var det slut på dem.
Mamma hade sprakastickspresentation åt Arthur. Jag har lyckats bränna hål i golvet med dem så hon var förberedd, men en tidning.
Sen gav vi Murres julklapp för jag var otålig. Det var en musmatta och foto av mig och Arthur. Arthur tyckte det var spännande att titta på paketöppning, men lite slapp var han.
Vi var till Mörby julmarknad och Arthur var helt i extas över alla djur. Han blev så slut av djuren och luften att han somna på vägen hem i bilen, utan nån lunch alls, vi sku ju fara hem och äta, sen sov han i 2 timmar på helt tom mage.

På söndagkväll for vi på julglögg. Vi glömde skorna där och kan nu alltså inte gå ut före vi får dem tillbaka.
Arthur blev kär i katterna. Han till och med låg över dem. De är världens snällaste katter så det var ok.
Det var mysigt och juligt och gott. Ända tills vi sku hem. Det blev stress och äckligt och kaos. Micke ville hem ännu på söndagkväll så vi tog 9ans tåg, som går 9. Vi starta 20 före 9 från Ingå, föret var urusselt, helt hemsk, det tar i bra före 20-25 att köra till Karis. 1 före 9 var vi på tågstationen, tåget var ren där, vi drog ut Arthur, vagnen, kassarna och sprang till tåget. Och hann. Mamma hade kört som en dåre. Arthur sov inte, somna först 11 när vi var hemma och stämningen var allt annat än trevlig.

Slutet blev alltså inte lika bra som veckoslutet i Pojo var. Vi hann också och åka snowboard med Micke, men jag kunde konstatera att jag inte äger nåt som kallas kondition och den anstängning det var för mina ben att åka i 2 h (med 2 pauser!) var helt sjuk. Kunde inte röra mig på resten av dagen och vi kunde inte åka mer för jag var rädd för att falla och det är ju inte bra för lilla magbabyn.

Inga kommentarer: