torsdag, december 15

Fem före akuten


När jag nattar Sander brukar Arthur leka i lekrummet. Idag gjorde han det inte. Jag trodde att han åt banan för jag hörde att han var i köket. Han var länge tyst och Sander sku inte somna. Sen hörde jag ett konstigt "kolande", och dethär är vad jag såg i köket när jag genast rusa ut med Sander. Arthur stod då med kniven i högsta hugg. Den stora kniven. Den vassa kniven. Kniven. Dethär är röran han hade fått till stånd. Ett under att inte han skurit av nåt finger eller knivstuckit sig själv. Måst ha krävt ganska mycket svängande att få en sån röra.

Och sen försökte jag natta båda samtidigt och det var så hemskt och plågsamt och jag har använt all min sista kraft för att ens vara lite förståndig. Och så har jag ännu två kvällar till då Micke är på jobb/julfest.

3 kommentarer:

Katarina sa...

uch... nu bara att låsa knivarna.... jag gör det i alla fall.

dedär om nattandet... jag prova nytt ikäll, istället för o sitta brevid hela kvällen så satt jag i koridåren, de gick fint :-) börja ni också genast....

Tur att han A inte skar sig!

Michaela sa...

Annarsär jag nog rätt tillåtande med knivar, då jag är på plats och det är frågan om mindre knivar! Hu, hu.

Och jaa, nattande. Jag måste också förbereda mig mentalt för det för att sen kunna vara strikt och det tar lite tid. Sen kommer julen och vi ska snart på kryssning så det rubbar ändå allt. Därför blir det den 1.1. Ifjol tvinga jag honom på pottan den 1.1 och det börja också löpa bra =) Det konstiga är att jag är att jag kan vara strikt med andra saker men med sovande har jag så svårt.

Katarina sa...

Vi har alla våra svagheter... för mig har det nog varit russin.... :-)

nytt år nya knep