torsdag, december 8

Julklappar

I år har jag gått in för en ny linje för dethär med julklappar åt andra. Jag vägrar ge nåt skrot som människan aldrig kommer att använda, nåt som antingen tar onödigt utrymme eller som inte alls passar in. Människor har massa saker och det är svårt att veta vad som behövs och vad vem tycker om. Så de fyra vuxna perspner/par som vi ger julklappar åt har alla blivit tillfrågade vad de önskar sig och i det fallet har "ingenting" inte varit ett alternativ. För nåt får de ju ändå och bättre att de får nåt användbart.

Och inte är det ju så att de spesifikt sagt vad det ska vara utan mera vad de typ kan tänkas önska sig. Hittills har jag fått kokböcker och kryddor. Helt utmärkt ju! Nåt att gå efter.

Och jag (vi) då. Nå jag vill ha mumintallrikar. Både låga och höga. Jag tycker faktiskt om dem och de passar ihop med våra blåa tema tallrikar och de är så pigga att se på. De vi har används nästan hela tiden. Eller nåt till bastun, nu kör vi med plastämbar och Ikeakopp. Sen sku jag också villa ha en hula-ring, verkar helt sjukt kul och mina magmuskler sku få lite träning.

Det var det.

Inga kommentarer: