tisdag, december 6

Å nu e de vinter å skidan den slinter å...


Idag var jag smått avundsjuk på Micke som fick gå ut med barnen i vinterlandet. Jag sku också ha velat åka pulka i vår pulkabacke och se vad Arthur tyckte om snön istället för att sitta inne och skriva på speditionshandboken. Arthur var så salig i pukan, han hade suttit där hela tiden. Sander sov.

Och nu när det kommit snö så väntar Arthur på att "krinna" (skrinna) för jag har köpt begagnade skrinnskor åt honom och han tror att det är roligt att skrinna. Snart märker han nog hur jobbigt och hemskt det egentligen är. För jag hatar nog att skrinna, har alltid varit så skit på de. Men jag vill nog ändå uppmuntra mina barn till det. Så bara det blir is så ska vi nog krinna. Suck.

2 kommentarer:

sus sa...

Tips! På dagis använder de flaskkorgar som de ställer på kant till stöd för barnen som börjar skrinna. Lådorna är lätta att skjuta framför sej som stöd.

Michaela sa...

Tack för tipset, det är ju kanske inte så lätt att stå på is...