lördag, december 17

Min jul

Min talang för konst är helt otrolig!
Ska hänga med dessa yrbollar på julen.


Tydligen är det julafton om en vecka. Har haft julafton länge planerad och den ska bara bli så lugn. Vi ska inte göra nåt, bara vara hemma. Jag ska ta två internetfria dagar och inte ens se mot en dator den 24 och 25. Jag ska leka med barnen, gå på promenader med familjen, äta gott och kanske läsa en bok. All mat ska också vara färdig före julafton så att det är så lite stress som möjligt då. Kanske jag också far på en länk för att bli mera energisk och harmonisk. Kanske far vi till kyrkan eller någon gravgård eller så är vi bara hemma. På julafton ska vi äta risgrynsgröt till morgonmål, pasta-skinksallad till lunch och stort fiskbord och lite skinka till middag. Som efterrätt blir det cheescake på pepparkaksbotten. Sen sku det väl komma pippi från tv:n 8-tiden och det ska vi se på.

Arthur får nog inga skidor, onödigt med skidor om det aldrig kommer snö. Så nu ska han få simringar (såna för armarna) istället. Måste bara hitta såna.

Och jag hoppas så att alla världens barn sku få en kärleksfull jul och en nykter jul. Mina ögon börjar vattnas varje gång jag ser reklamer om att man ska ge sitt barn en nykter jul. Det är så hemskt att barnens fest och barnens helg blir till något fult och hemskt. På julafton super man inte. Ett eller två glas vin, men inte överdrivet.

Inga kommentarer: