fredag, december 16

Ge mig en ide!

Om det är nåt jag hatar innerligt är det att komma på rubrik till slutarbete. Känns som att jag snart får antingen gråt eller spyattack. Jag kommer inte på nåt vettigt. Blir helt galen. Jag kan ju göra om vad som helst. Känns helt lika som sist och kommer ännu ihåg hur jag hata det och hur skit arbetet blev.

Bananerna skippa jag. Sen tänkte jag supply chain management och tygblöjsbutiker, sen var jag inne på import igen, sen tänkte jag föpackning och ekologisk plast i nåt skede och nu är jag helt slut. Nu vill jag ha en uppdragsgivare. Hitta nåt företag som vill ha gratis arbetskraft. Fast då blir man mera bunden igen och det är inte passligt.

Har du nåt logistiskt problem (typ lager, distribution, import, transport, spedition, inköp) som borde lösas? Eller ens funderas på? Jag gör det helt gratis bara nån ger mig en ide. Nåt som är konstig eller inte funkar eller stör eller nåt. Vad som helst. Får det nog till logistik.

4 kommentarer:

Michaela sa...

Går det att maila dig om en idé?

Michaela sa...

Absolut. michaela.lonnblad till @arcada.fi

Anonym sa...

Något med miljövänlig logistik i Finland (se t.ex. www.besttransport.se)? Finns det? Jag vet att man kan beställa elbilstransport och cykelbud men finns det nån som kombinerar detta med tåg till exempel? Eller skurrar alla paket längs vägar och med flyget?

Michaela sa...

Spännande med detdär cykelbud. Tror inte att det finns här, har inte hört om nåt sånt. Det beror nog mycket på varan vilket transportsätt som väljs. Mycket tunga saker går på tåg, men problemet med tåg är att de inte kommer till alla ställen så man måste ändå sen använda bil. Flyg används egentligen jättelite för det är absolut dyrast, så det används mera för dyra varor. Båt och lastbil är vanligast.

Och det mest ekologiska som jag ser det är att ha bra bilar (nya med andra ord) och sedan fylla bilarna så fulla som möjligt och också ta med varor när bilen kommer tillbaka.

Tack för iden, ur det hittar man ju alltid egentligen nåt. Detdär med cykelbud är spännande.

Hur går det för er nu? Allting bra? Är så nyfiken!