tisdag, december 27

Storm status

Vi hade det helt bra i stormen, och vårt terasstak sitter ännu kvar fast jag nog varit säker på att det flyger iväg när som helst. I Lojo var vi utan ström några minuter igår, sen for vi på kaffe till Lee i Pojo och de var utan ström hela dagen. Sen blev vi övernatten hos mamma i Pojo och där hade vi mestadels ström men till kvällen dog den för en stund. Idag i Lojo har vi varit utan Internet enda tills nu. Imorgon far jag, barnen och mamma på en dag i Stockholm kryssning och då borde allt som kallas storm vara över. Annars tänker jag klä mig och barnen i flytväster för hela resan.

Och jag läste klart den andra Mikael och Lisbeth boken och den sluta ju helt katastrofalt. Som tur fanns tredje i biblioteket och nu sku jag helst bara läsa. Det är orsaken varför jag läser så sällan. Jag kan sen inte göra något annat. Inget. Och jag hinner inte läsa 600 sidor före resan imorgon, jag sku ju gärna ha det över före då.

Inga kommentarer: