tisdag, december 27

Julen 2011


Glögg framför tv-julfrid.
Sander fatta sig inte alls på paketen, han var bara trött men ville inte sova. Han ville inte ens se på paketen. Arthur hjälpte honom öppna.

Jag fick den finaste korgen! Fattar inte ännu hur min mamma klarat av att beställa den. Den är så fin och passar perfekt.
Mina paket eller paket till hela familjen eller mig och Micke. Vi fick också knivar och knivställning från Fiskars. Helt jättefint. Kameran fick jag ju av Micke tidigare.
Sanders paket. Urgulli nalle och söta tofflor. Av mig fick han likadan traktor som Arthur har.
Arthurs paket. Duplo häststall och massa legosaker, polisbilar, sopset, väskor, bok och av mig ett pussel.
Och racerbilsdräkt av sin morbror.
Sander spydde ner mig och jag bytte till en alltför kort klänning. Julklappskaos. Micke fick ratt och pedal till playstationen av mig. Han var superduper överraskad.

Juldagen var så vacker. Vi gick till Liessaari på glögg, skink, pepparkakspiknik. Jag kunde inte äta nåt, var så äcklad av mat ännu.
Det var helt sjukt vackert där det inte blåste.

Glögg-älskaren.
Sander sov sött i sin nya mössa. Arthur somna på hemvägen brevid honom.


Min mamma fick en musmatta med bilder av barnen och där hade jag skrivit god jul 2010. Lite fel gick det väl. Men julen 2011 var bra. Massa god mat, ingen snö, regnväder, överenergiskt barn, ett trött barn och massa paket. Är glad att vi fira hemma, sku ha blivit galen nån annenstans. Arthur somna 11 på julafton och sov en 4 timmars tupplur sen på juldagen. Passa mig bra för jag var inne i min bok, juldagen bara läste jag.

Inga kommentarer: