tisdag, april 9

Från garminen


Onsdag den 27.3: 4 km för att komma igång efter en veckas paus på grund av flunssa.
Torsdagen den 28.3: 10 km med 7:22 tempo
Söndag den 31.3: 16,13 km på 8:05
Onsdag den 3.4: 8,15 km på 7:18
Fredag den 5.4: 9 km på 7:06. Stanna två gånger för att kunna hålla högre tempo när jag sprang.

Och det kändes så bra. På söndagen hade jag igen planera en länk, men då börja jag igen känna av flunssa. Jag är inte sjuk, men inte heller frisk. Munnen torr, halsen kittlar, näsan är täppt, kroppen är tung och inte pigg och energisk. Och jag vill inte länka när det inte känns bra, eller när jag vet att jag inte har energin, för det först dödar all motivation. Och sen så vill jag ju inte bli mera flunssig för med sånhär flunssa så dricker man 2-3 finrexin per dag och har det sen helt bra.

Men jag är så trött på att jag kan träna 1 vecka och sen blir det igen nåt och jag måste ta paus. Så störande när jag faktiskt sku villa träna ordentligt och också bestämt mig för att göra det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vilken slags garmin har du? Har du varit nöjd med den? -milla

Michaela sa...

Jag har helt en såndär perus, garmin forerunner 110 och jag är jättenöjd. Jag vill bara att den mäter sträckan och tempot och mer behöver jag inte. Den hade också med pulsbälte, men jag använde det engång och chekca lite vad min puls var men jag tycker inte om att ha så mycket saker runt min mage så jag använder den inte. Det tar en stund för den att hitta signal men jag sätter ut den på trappan när jag klär på mig och sen är den klar. Lätt att använda och man får saker in på datan men har inte haft behov av det.

Den kosta väl 120 euro ifjol och var på erbjudande på gigantti, så så värst dyr är den inte heller.