fredag, april 12

Måleri

Jag är inte ännu heller i länkskick. Jag är jättebitter över det. Men från näsan kommer äckligt snor och halsen är öm och det verkar bara bli värre. Nåja. Så när jag inte kan länka så tog jag äntligen tag i ett målprojekt. Hela lägenheten är målad med nån sorts bottenfärg och om nåt har rört i det har det blivit grått sträck. Så allt det borde målas i nåt skede och det är ju lättare nu ännu när jag är hemma.

På eftermiddagen bestämde jag att NU och tömde vår ingång och börja dra över med målartejp. Halv 6 kom Micke hem och vi for till K-rauta. 10 före 6 var vi igen hemma med färg. Hade tänkt en annan färg men den såg så ljus ut så valde där bara kallt en helt ny. Blev sen tikkurilas valkama gråa färg. Och sen sku ju middag lagas, barnen sku vara med och fixa bort lister och först kvart över 7 hann jag börja och sen så börja ju voice of Finland klockan 8. Och mina små sötnosar förstod inte alls att hållas borta och var endast i vägen. Då konstatera jag igen hur korkat det oftast blir när jag sen plötsligt besluter att NU och sen bara gör det. Och jag gillar ju inte alls att måla och så är där en massa möbler fast i väggen och det är jobbigt att måla runt. Suck, suck, suck. Hoppas det blir bra sen.

Inga kommentarer: