fredag, april 19

Sång och cykel

Jee. Helt galet att Emilia gick till finalen. Är så glad så glad. Men att se på programmet var en liten utmaning idag och kommer också att vara det nästa vecka. Micke jobba idag och jobbar också nästa vecka och barnen somnar vanligen halv 9 men idag sov Sander till 3 på eftermiddagen och han sku ha haft svårt att somna och det sku ha gått på programmet i alla fall. Så vi alla 3 såg på semifinalen. Efter 9 stängde vi tv:n och Arthur somna men apmannen Sander sprang ut till tv:n som jag satt på igen då det tog sån tid för dem att somna och sen somna han slutligen i famnen då Emilia gick till final. Måste hitta på nån fin plan för nästa fredag för finalen kan jag nog inte missa!

Och för att muntra upp mig och börja vara mera positiv och mindre besviken över uteblivna länkar (hur konstigt är inte det !?) så tog jag fram kameran idag och fota mina favoriter. 



Sander älskar ännu sin cykel och det går ju så bra. Han börja ju ren före vintern och fortsatte helt där han blev. I nerförsbackarna lyfter han bara upp fötterna och far iväg medan jag skriker "sakta, stanna, vänta", litar inte på hans omdöme ännu. Och den äldre har haft cykeln på paus i 3 nätter (det var först 5 från min sida men efter en gemensam diskussion där han tyckte att 3 var bättre blev det 3). Före vi tog dem gick vi igenom reglerna att man måste lyssna på mamma och göra som jag säger. Men nej, han tyckte att han sku fara åt helt annat håll, vägra komma med och till slut måste vi gå mot honom och då susa han iväg som en blå dåre utan att se nånstans. Sen när han äntligen stanna fick han stiga av cykeln och den gick bort. Jag var arg och det tycker jag att jag helt hade rätt till.

Jag plantera lökar på hösten. Ofattbart att jag gjort det egentligen. Och där har det kommit upp, för några dagar sen var där ännu en enorm snöhög.

Blev störd på den sista snön på vår gård så spred ut den idag. 19 april är det idag och ännu har vi snö.

Dethär är Arthurs käppsamling! Och han känner säkert igen varenda en och nya kommer det hela tiden.

Inga kommentarer: