lördag, april 27

Vår lördag idag.

Imorse vakna jag med barnen i vår säng klockan  8.43. Då hade Micke just kommit hem från nattur. Vanligtvis vaknar vi inte så sent men vi såg alla på Voice of Finland igår och barnen somna först 10. Sen vakna Sander en miljon (nå kanske 5) gånger under natten och han sku i famnen och vaggas och skrek bara åt allt annat. Så Sander håller på att bli flunssig igen. Det börjar alltid med grymma nätter. Yes! (Men nu ska jag inte få hans flunssa för jag ska jogga om en vecka!!!)

Sen åt vi snabbt morgonmål och for iväg till lördagsjomppan som börjar 10. Hemma var vi igen 11 och åt. Jag fick så på nerverna efter att båda i sin oaktsamhet fällt ut fulla mjölkglas så jag gick ut för att lugna mig. Barnen fick äta själv och när de ätit färdigt jaga jag bort dem och tog itu med mjölköversvämmningen. Jag hatar att vara städtant! Sen var jag så trött så vi såg på bamse men halv 2 packa jag Sander i vagnen för han måste vila och Arthur fick ta cykeln och vi for till Karisma loppiset. Första gången gående/cyklande och det gick bra. Köpte en bil åt Arthur (som barnen stridit om resten av dagen), lite duplon, en traktor och en skjorta åt vardera barn. På hemvägen vakna Sander och hade kisat ner sig i vagnen så vi kom snabbt hem (hade som tur bytesbyxor med så han fick torrt på sig genast).

Sen väckte vi Micke och gick efter det ut på bakgården och klippa buskar. Barnen lekte i sandlådan. Sen fixa vi grillen i skick. Gick (barnen cykla) till siwan efter korv och majs och så grilla vi årets första korv. Efter det satt vi ännu bastun på. Och medan den värmdes upp smygbaka jag en kladdkaka som jag just nu ska gå och avnjuta medan Micke nattar barnen.

Imorgon ska vi till stan. Fundera ännu om vi ska fara tidigt och gå på barnmässan eller bara vara i Lojo då och gå på vårmarknad. Barnmässan verkar som ett jättestressigt alternativ just nu så det blir nog kanske bara Lojo.

Inga kommentarer: