onsdag, april 10

Tortillas



En sak som vi äter alltför sällan och som alla gillar massor är tortillas. Arthur konstatera att det är helt i hans smak! Och Arthur stackarn som nuförtiden får mest vegetarisk mat åt hur mycket sliskiga broilerstrimlor som helst, igår önska han riktigt att vi sku köpa det. Mina linsmorotsbiffar har inte gått så bra ner (fast de var goda).

Orsaken varför vi inte ätit tortillas är att jag inte mera kan köpa de färdiga paketen med dem eftersom jag vet att det relativt lätt går att laga plättarna själv, och då finns det ett inre hinder i mig som gör att jag inte köper butikens. Men ändå gillar jag inte att kavla så det är andra gången jag gjort plättarna själv. Guacamolen var också helt sjukt god och bestod enbart av avokado, lime, creme fraiche och salt och peppar. Som tur har jag aldrig lagat salsa sås själv annars sku vi säkert äta tortillas ännu mera sällan.

Och idag bestämde jag att jag inte kan vara länksjuk mera så jag for på en lugn, lugn länk. Blev 5 km där jag också gick upp en uppförsbacke, det fanns ännu inte någon energi. Men endå kändes 5 km som inget, och det är ju ett gott tecken iaf.

Inga kommentarer: