tisdag, mars 11

I Bangkok

Ligger nu i sängen på Paragonn Inn i Bangkok. Härligt stort rum vi har och allt har funkat toppen. Dagen har varit lång och mitt huvud värker. Starta halv 9 från Koh Samet och då var där ren hett, var svårt att få ner nåt morgonmål. 12 var vi vid hotellet i Bangkok efter att Arthur typ nonstop i 2 timmar frågat när vi är framme och att det är så tråkigt att åka bil och att kan nån berätta saga och att magen är sjuk och bus med Sander. Sander somna för en stund och det blev lite lugnare. På hotellet igen var Sander helt överdriven och lunchen funka inte alls. Jag fundera för första gången hur morgondagens 11 timmars dagsflyg ska gå. Sen doppa vi oss för en stund och for till Mega Bagna köpcentret. Och det var först ett köpcentrum! De påstår väl att det är Thailands största eller nåt ditåt. Nå, där fanns allt. Och barnen var ytterst mutade. Om de beter sig fint får de leksak. Det har säkert använts en miljon gånger idag. Nå, Arthur fick en draktransformers och Sander en angry birds bil. De var nöjda för en stund. Men sen blev Sander hyper och Uniqolo besöket var ytterst nervpåfrestande men det blev massa seriefigur t-skjortor åt barnen och en tröja åt mig. Ute fanns en lekplats och då var det lugnt en stund och också under barnens middag på McDonalds (jag bojkotta det men det var nu bra att barnen åt nåt för deras ätande har varit uselt idag). Sen blev det ännu big C där vi handla matvaror för imorgon och lite smått att ta hem.

Och Arthur vill inte resa hem, han tycker vi varit så kort tid här. I början sakna han hem lite, han ville hem och leka med legona, men idag finns det inget sånt mera i honom. Han tycker det är onödigt att vi far hem, han sku villa fara till flera öar. Han vill hellre bli här än åka hem och har frågat många gånger varför vi måste hem. Men jag har sagt att vi kommer igen och hoppeligen då för längre tid, och då visa han 7 gånger alla sina fingrar för hur länge vi ska stanna. Och det sku passa mig så bra. Och det är också min hemliga dröm. År 2015 fyller jag 30. Micke sku kunna vara 7 veckor pappaledig i ett och vi sku kunna göra rundresa i Thailand/Malaysien/Vietnam/Kambodja. Jag har i smyg funderat på det en längre tid ren.

Men nu. Samla krafter för imorgon. Hoppas Sander har ro att skita före vi far (då är han tusen gånger lugnare). Och mamma är ju på samma plan. Och det kan ju inte vara lika hemskt som ifjol.

Inga kommentarer: