tisdag, mars 18

Tisdagen 18.3

Barnen är på dagis, Micke river ner tapeter och jag kontaktar bostadsförmedlare. För nu är det klart, denhär lägenheten ska sättas till salu (okej, helt klart är det väl inte, beror på pris). Det som får mig att kräva en flytt är vessaproblem, alla ska alltid skita samtidigt och det är inte roligt att skynda på ett barn för att andra barnet just då också måste gå (och jag vill hålla pottan borta) så vi behöver 2 wc:n. Jag älskar dethär området och möjligheterna här men vi har stor brist på förvaringsutrymme och med ett tredje barn påväg kommer det inte att lätta. Så vi ska sälja och köpa och hoppas att tajmning för sälj och det att vi hittar nåt att köpa kommer att funka bra. Mamma är ju förmedlare men inte i Lojo så jag kontaktar nu först lite olika.

Barnen har första dagsidagen på nästan 5 veckor. Var så härligt att hör när nån konstatera att Arthur inte varit på länge där och hur Sanders kompisar tog honom i handen och sa "kom och leka". Arthur blev gladeligen där medan Sander var blyg och försiktig och ville vara i famnen och nära. Men han blev nog också där utan gråt och jag hoppas att dagen går bra och att han kommer in i det igen. De kommer nu att var 9-15/15.30 3 dagar i veckan tills jag får jobb (men först ska jag få papper och vara arbetslös en dag så att jag får 220 euro högre mammapeng).

Och, så blev ju Micke 31 idag och vi fira med bacon och ägg morgonmål och kex.

Inga kommentarer: