måndag, mars 24

Röran

Det har blivit vår! På torsdag kom det massor med snö men på fredagen smalt allt bort. Nu finns ingen snö kvar. Arthur spelar "fudis" hela tiden på dagis och det är nu pop. Jag älskar att barnens kläder är så härligt missmatchande och färggranna. Nu är jag så glad att Arthur valde den rock han gjorde, den gör mig så glad.

På fredag for vi på spontanfödelsedagskaffe. Micke blev och måla sovrummet och jag sku fara snabbt med barnen. Nå det blev inte snabbt för där fanns massor duplon och godsaker och båda slockna i bilen påväg hem. Och så fick de sjörövarkostymer där. Tack Fanny, de älskar dem! Och det första de gjorde på lördagmorgon var att klä ut sig och så hade jag två sjörövare med mig på jomppan.

En annan toppenmänniska är Lee. Hon sticka batman vantar åt Arthur. Och som han älska dem, tyvärr var de alltför små men bort vill han inte ge dem för de är så fina. Och det instämmer jag helt i.
.

Mina sjörövare

På lördagen var vi på husvisningar och sen for vi till Intersport och köpte större cykel åt Arthur och nya hjälmar. Kändes fiffigt att göra det nu för sen när vi är mitt uppe i husköp så får int en extra cent gå åt och då kan cyklar utebli. Sander ska få Arthurs 16 tums pedalpuky och Arthur fick nu en 20 tums Nopsa. Den är nog lite stor än men han kan cykla med den men är inte så bekväm med det. Sander vill inte heller ha pedaler så vi fortsätter såhär en stund till. Och jag sku nog genast köpa en ny Puky från polkuped.fi men jag tyckte att han inte ännu behöver växlar och sen när han behöver så då ärver Sander dendär cykeln.

Åt Arthur dög inte en svart hjälm men hans Nutcase hjälm är nog jättefin. Han har bra smak min son, fanns han påstod att det var nån typ på den. 





Jag är jättetacksam över att det finns så snälla människor i vår omgivning. Tack Lee. Tack Fanny. Tack Heidi. Hoppas jag nån dag också blir en sån som kommer ihåg andra.

Annars så går det hårt nu. Igår hitta vi en potenteillt bra lägenhet. Priset, läget och bottenplanen bra men nu är det takvärme som gör mig lite fundersam. Sen har jag beslutat förmedlare och imorgon klockan 11 gör vi avtal om försäljning. Då borde det vara fixat och det är det inte. Barnen sku vara på dagis men nu fick Arthur feber idag och var ynkligare än ynklig så blir nog inget av dagis och alltså inget av städande. Får bara kasta in saker nånstans. Och konstigt nog är jag inte orolig för att sälja dethär. Jag tror det kommer att gå åt och jag har inte ännu börjat oroa mig över vad vi ska göra om det går åt för snabbt. Jag kan bara inte veta vad som händer. Och jag sku ju vill ha undan detta på 14-15 veckor men det är ju nog lite väl mycket begärt så troligtvis blir det flytt med baby igen, nåt jag helst inte sku göra. Men. Time will tell. En tråkig vår blir det definitvit inte.

Inga kommentarer: