onsdag, mars 5

Mera Koh Samet

Idag gick vi uppåt på äventyr, jag, Sander och mamma. Micke och Arthur stanna inne hela förmiddagen för Arthru hade ännu stegring. Dethär är en liten mysig strand ovanför Ao Cho. Jag gilla den massor och där fanns några söta bungalower.

Vi fick igen klättra och kolla noggrant vart vi satt fötterna och som tur klara vi det bra.

Efter den första stranden uppåt från Ao Cho kom vi till Tubtim stranden och efter det till stranden där samet villa ligger. Vi stanna och åt vattenmelon och ananas och jag fick angst av massa vita plaststolar, massa människor och inhängnad simområde.

Lägg till bildtext

Kokossoppa med broiler på tubtim resort. Jättegod mat och stora portioner till vettigt pris. Gilla massor det.

Sander fick ris med sötsur sås med räkor. Han åt bra med ris och sås och ananas och tomat men inte räkor. Sen fick han ännu glass och iste och före det hade han ätit 1 vattenmelon och druckit 2 dl ananasjuice. Inte undra på att jag sprang 4 gånger med honom på vessan under restaurangbesöket.

Mamma gick till apteket och jag och Sander vände om och kom hemmåt. Vi simmade vid varje strand och gick lugnt. Dethär är mammas strand, Ao Cho, och den är nog så vacker!


Jag försökte få barnen att vila men det blev inte till nåt. Sen gick vi och äta glass (igen!) och köpa drickor. Arthur var feberfri och gick och simma i havet. Sander var också salig i havet och sprang i det långgrunda vattent och kasta sig till slut.


Bus med pappa i havet. Sen blev det dusch, middag och så somna Sander mitt i kvällssagan igen. Tungt att semestra!

Inga kommentarer: