torsdag, september 3

Energin är tibax!

Efter en kort tupplur på 30 minuter fick jag tillbaka energin. Hoppade i bilen och körde till aurinkobasaari, ett loppis i malmgård. Köpte två tidningar för 20 cent var, en vauva och en meidän perhe. Efter att jag läst en artikel om kolik har jag talat till maginvånarn och sagt att det inte får komma ut en kolik baby. Hoppas att han förstod det!

Nu på slutändan har jag börjat säga saker åt min mage, som att snart får du komma ut, men att sjunga eller spela musik eller läsa för magen har jag nog inte gjort. Inte Micke heller. Han säger "hej baby" åt min mage när vi åker rulltrappa eller är bland med mänskor och "gonatt baby" när jag går och sova. Månne babyn får allvarliga problem av att han inte är mera uppmärksammad nu som magbaby...?

Sen orka jag mig också till butiken, ut med hunden och fick diskmaskin på. Jee för korta tupplurer. Ja och så har jag haft lite halsbränna. Det igen är inte jee, det är blä. Men mjölk/yoghurt hjälper. Och snart så kommer mentalist, hoppas att det är lika bra som jag väntar mig!

Inga kommentarer: