tisdag, september 1

Het dag i köket

Idag har jag varit flitig och haft ugnen på i cirka 5 timmar, blev ganska varmt till slut. Har bakat shokomuffins, semlor med solrosfrön och karelsk stek. På kvällen har jag ännu lagat äppelsoppa. Och nu är jag mätt för har ju måstat äta av allt.

Vi har också funderat på förlossning med Micke, speciellt vad Micke ska göra för att jag ska hållas avslappnad och lugn så att det går så snabbt som möjligt. Han ska speciellt påminna mig om att det är snart över (iaf inom 2 dar), att jag åker på en våg på Maldiverna, upp och ner, massera mig och hjälpa mig andas så att kroppen hålls lugn. In genom näsan och ut genom munnen med låga ljud som aaa, ooo, mmm... Kommer själv att glömma allt jag nu tänkt så det är bra att han vet det så att han sen kan påminna mig.

Har också skrivit en lista på vad som ska tas med till sjukhuset, för annars kommer vi helt säkert att glömma nåt viktigt, som tex kameran.


Min vackra fina lilla "spruckna" mage i v. 36+1. Hoppas att vi får träffa invånaren inom 5 veckor.

Inga kommentarer: