onsdag, oktober 3

Storlek, cyklar, sömn och motion

  • Arthur 3 år väger 17 kg och är 101,5 cm lång. Jag skötte mätningar och vägningar och nåt annat gick han inte med på (som att trä kulor på ett band). Har rådgivning pånytt vid 3½ på svenska, de har på rådgivningen kommit fram till att det är bäst för 3 åringar att ha 3 års rådgivning på svenska. Bra så.
  • Arthur var med om sin första cykelolycka. I slutet av en nedförsbacka körde han rakt in i en port som stod öppen, han hade tittat mot en grävmaskin i stället för framåt. Som tur hände inget utan bara ett litet skrubbsår på tummen. Tur så hade han hjälm.
  • Sander 1 år 5 månader har börjat sparkcykla. Och han är så stolt och fokuserad och så målmedveten. Det är så otroligt gulligt. Han sitter på sadeln, har en stor hjälm och så går han framåt. Och han slutar inte utan går bara. Han gjorde en sådär 500 meters länk igår i sträck. Helt annat än med Arthur.
  • Arthur har inte på tre dagar sovit tupplur och jag börjar vara ok med det. Eller i alla fall om han drar 11-12 h nätter. Men imorgon ska vi på 4 årskalas så då kanske han ändå borde sova (och Micke är hemma och orkar sitta brevid och paja honom...)
  • Har inte varit på länk på en vecka och känner mig helt eländig. Fet, klumpig och oenergisk. Men jag har igen en av mina flunssor. Inga egentliga fel förutom att jag är trött i kroppen, det kittlar i hals och öron. 
  • 1 hel dag kvar och jag far och flyga för mig själv. 

Inga kommentarer: