onsdag, oktober 17

Tuttlös natt 1

Sander somna halv 10 i min famn. Nattningen hade då tagit halv timme, helt okej fast oftast går det snabbare. Jag la ner honom i sängen och nästa gång han behövde nåt var först halv 3. Jag satt på stolen och paja honom över ryggen en stund när han böka men då skrek han inget eller nåt, hade bara ropat på mamma. Klockan 5 börja han ropa mamma, mamma, mamma, mamma....Då hjälpte inte pajande utan lyfte honom till vår säng, men det var inte heller bra så gick med honom i famnen en stund tills han sov djupt. Paja sen ännu när jag la ner honom brevid mig men han fortsatte sova. För två nätter sen vaka jag 1 timme mellan 5 och 6 med honom när jag inte bara fick honom nerlagd, tandvärk säkert då. Klockan 7 var första gången han ropa på tuttee. Då fick Micke gå med honom men han fick nog inte riktigt sömn mera efter det så jag steg upp med honom sen en 10 över 7. Och han har varit helt nöjd hela morgonen.

Så natt 1 gick över förväntan på alla sätt. Helt som en vanlig natt egentligen. Och vanliga nätter är oftast till och med mycket värre (han får ännu också tänder!).

Inga kommentarer: