onsdag, oktober 31

Reseplaneringen fortsätter

Jag har börjat skolan igen. Hade skola igår och idag. Fram till jul har jag 3 kurser och sen jobbar jag för en kurs. Alltså är det hektiskt ända fram till jul.
Min definition av paradis är släta stenar och klart vatten och det verkar finnas riktigt vid vårt hotell på Koh Tao.

Och sen över till Thailand. Har tagit upp planerande av det igen. När jag beställde flygen var det 6 månader dit, nu är det 2½. Och jag har bestämt att det ska bli bra (är lite rädd för att det blir dåligt bara för att vi funderat så länge på det och för att det är så stora förväntningar på det). Och nu blir det bra om planeringen och förberedelserna är bra. Dessutom älskar jag att fixa och fundera och läsa och lära. Men så att de andra också ska veta nåt och inte vara helt ute (för det är ju störande!) så fixar jag nu också infopaket åt dem. Alltså Micke och mamma. Men nu har jag kommit så långt att jag vet var vi är när. Första 2 nätterna är vi på Koh Samui, sen är vi 10 nätter på Koh Tao på Sensi Paradise i en bungalow med två skilda rum och sea view (mamma kommer dit när vi varit där 2 nätter) och sen är vi de 6 sista nätterna på Koh Samui på Choeng Mon stranden i Honey Cottages  (Micke far hem efter första natten). Och fast jag som barn "lärt" mig att det är mest avkopplande att vara på ett ställe hela tiden så känns det som en bra fördelning. Först 2 dagar då vi hinner vila upp oss efter resan, sen 10 dagar av dykande och slappande och utfärder och sen 5 dagar för shopping/elefant/krokodiltittande och simning. Och med våra små kan man inte förvänta sig lugn och vila utan nu måst vi ändå "göra" nåt hela tiden så då passar det bra med båtfärder och byte av hotell och så. Måste ännu bara hitta ett hotell för de två första nätterna och sen börja fundera på allt som måste inskaffas i Finland, typ solkräm, myggmedel och sånt. Jag är bara så förväntansfull och ju mera förarbete jag gör, destu lättare kommer jag undan sen. Om 2 ½ månad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter helt ljuuuvligt!

Mippe