onsdag, april 23

Kikärtsdille




Jag koka kikärter igår och idag har jag ren fått alla slut. Har inte lagat kikärter på evigheter och hade helt glömt hur otroligt massor jag gillar dem. Så igår kväll åt jag bara kikärter men idag har jag varit lite mera innovativ.

Jag rostade kikärter. Blev faktiskt supersmaskigt.

Jag gjorde en sallad med paprika, chili, persilja, olja, citronsaft och salt.

Och som middag stekte jag biffar. Där har jag mycket att lära mig. Jag mixa först kikärter, lite olja, persilja, citronsaft, citronskal, lök och vitlök. Men när jag smaka på det var det för starkt så jag bland i lite yoghurt. Nå, det blev för rinnande när jag stekte så blanda i ett ägg. Nå nu var det först rinnande och de ville inte forma sig så jag blanda i mjöl. Sen blev det mjölklimpar jag stekte. Bäst sku ha varit om jag sku ha satt lite vitlök i början och inte blandat i yoghurtar, ägg eller mjöl. Har nån bra recept på kikärtsbiffar/bullar? Såna som är lätta att steka och har bra konsistens?

Inga kommentarer: