söndag, april 27

Vårdag med Liessaari och cykelkung

Avfärden på förmiddagen blev stressig och jag glömde kameran hemma. Telefonen min var död men som tur funka Mickes så han fick fota. Vi gick till Lojos/Finlands vackraste plats: Liessaaris laavu.

Här uppe kan man stå och se ut över sjön och nere är det en megagrop och klippor som går rakt ner. När man går ner en brant stig kommer man till brasstället.

Jag försöker truga i 4 åringen tomatsoppan som jag packat med som lunch. Den var god men mina fördomsfulla barn fattar sig inte på gott. Min bakt surmjölkslimpa med gurka åt de nog.


Helt otroligt vilken snygg frisyr jag gått omkring med idag...



Vindstilla vid Lojo sjö. Och Sander föll inte i.


Sander sparkcykla och jag och Arthur och Micke gick.


Vid Liessaari bro vänta Arthurs cykel. Vi gick ut före 10 och hem kom vi halv 2 då Sander fick gå och sova. Jag städa, städa, städa för det var visning här idag. En vinsing med noll besökare. Skyller på vädret.



Under visningen var jag ute med barnen och tag fram Arthurs gamla pedalcykel. Sander ville inte först men när Arthur ville ha den så då ville han ju nog ändå. Jag höll i sadeln en stund så att han sku förstå hur pedalerna funka men jag kunde inte hålla i så länge för ryggen börja värka och jag kände grymt av foglossning. Så i 10 minuter stödde jag och sen gick det av sig själv. Och så stolt jag var. Och han med. Nu cyklar han med gröna cykeln med pedaler. Min stora lillis som om bara en vecka ren blir 3 år.

I en halv timme cykla de runt, runt, runt på planen och så tanka jag cyklarna emllanåt.

Arthurs vana och fart med 20 tummarn är nu helt super, så det var nog rätt köp. 
Och sen när visningen var över så for vi och cykla lite till och så hitta vi lite vänner ute på en gård och så satt jag där och skvallra medan barnen lekte och sen var vi igen inne först efter 6 och fick bråttom med middagen. Så toppen dag. Ute säkert 6 timmar. Jee, jee, jee. Sånt älskar jag och inte alls så självklart när vi är hemma (i jämförelse med stugan).





Inga kommentarer: