måndag, april 7

Min hemmadag

Mitt föregående blogginlägg var nog ett av de mest korkade nånsin, speciellt med tanke på att jag skrota vartenda ett foto av Sander på lillagubben för de alla var så suddiga.

Men min dag har inte varit så värst fiffig heller. Jag steg upp med Sander halv 7, vi läste massor sagor, Sander fällde ut all mjölk när han åt yoghurt och mysli, jag fick Arthur väckt lite efter 7, det var morgonmålsyrsel och så blev det ännu mera sagor. Sen blev det dags att fara till dagis och Arthur var glad då bästa kompisen var där igen. Sander var lite snopen och ville komma med på jobb med mig, hoppas så att det blev bättre för honom sen. 10 över 9 körde jag bort från dagisgården och lämna snabbt in mina betyg på arbetskraftsbyrån. Sen till Prisma och handla mat för nästan 100 euro och hem och plocka upp allt. Börja med att gå igenom foton och åt ensam lunch. Micke var nog hemma till halv 2 men jag var störd på honom då han inte kan behaga och stiga upp på morgon så att barnen hinner se honom idag (han slutar först klockan 23). Sen kom installationsgubbar som installera vår nya spisfläkt. Vi måste ha nån special och det görs så få såna så 440 euro hamna jag betala för att få den bytt, den andra funka nog men endast då man hade en pusselbit som höll in knappen. Och sånt kan man ju inte sälja...
Fortsatte med foton, banksaker och att sätta in min CV på nån arbetskraftsbyrå sida. På min agenda idag före jag hämtar barnen var änn länk men det regnar just nu så det kanske uteblir.

Morgondagen är kanske lite mera givande för jag har rådgivningsläkare och så ska vi och se på ett hus igen. Vi gav ju anbud på ett som sku ha varit toppen men det var vilkorligt och nån annan fick det. Just nu ser det ut som om vi måste remonta vad vi än köper och jag har börjat anpassa mig till den tanken med. Nu är det frågan om vad och var och till vilket pris.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Jag har läst din blogg ett tag (kommer inte ihåg hur jag hittade den) :), men kommenterar nu för första gången. :) Jag är ganska nybliven mamma (6 veckor gammal dotter) och bor också i Lojo, så jag funderade ifall du skulle vilja träffas eller gå på promenad eller nåt? Jag försökte hitta en e-post adress till dig, men hittade ingen här på bloggen. :)

Mvh, Lotta S-N

Michaela sa...

Absolut! Och tydligen har jag tagit bort min adress, men den är: michaela.lonnblad@gmail.com

Och jättegärna träffas jag.