fredag, april 25

Toppen fredag!

Morgonen börja vid 7 och Micke steg upp (!!!!) med Arthur. Jag steg ju också förstås upp för jag är morgonmänniska men så tog jag bara tidningen och gick och läsa den i sängen medan han fick svara på frågor och underhålla. Jee!

Sen blev det simhall och vi var borta i 2 timmar och kom hem superhungriga till färdig lunch. Dessutom var barnbassängen tom största delen av tiden och barnen kunde använda hela bassängen. Jag testa lite vattenspringande och det var ju riktigt kul.

Sen blev det dagsvila för Sander och film för Arthur och lugn i hemmet.

Efter mellanmålet cykla vi till Karisma loppiset hela familjen på rad (Micke var inte så nöjd för han har sån muskelvärk i benen efter att ha gått på gym...) och efter att vi gått igenom hela och hört på Arthur som "jag vill... jag vill" så for vi via citymarket och fick nya skor åt Sander. De nya Lassie skorna som jag köpte till honom för 3 veckor sedan är ren förstörda vid kardborrebanden. De håller inte alls mera. 3 veckor! Som tur fick jag nya men det håller säkert inte så mycket längre de heller. Vad är det med dagens skor?!

Och sen for vi ännu vi Pandora på sallad och pizza. Och det är så otroligt trevligt att äta där för portionerna är så stora. Min kycklingsallad var som 2-3 kycklingssallader på vanliga ställen och till det kom det ett ugnsvarmt bröd som var 15 cm i diameter. Och barnen fick slickepinnar och de är bara så vänliga där. Och ändå är det placerat på rutigaste stället i Ojamo mellan två barer.

Och sen kom vi hem vid 7 och jag var fylld av energi och fick uppstädat och lagat och orka fixa barnen sängklara medan Micke dog efter att ätit för mycket pizza.

Och nu hoppas jag bara på nån bra film på tv.

Vilken toppen dag alltså!

Inga kommentarer: