måndag, april 14

Veckoslutet med 4 kiddosar

Veckoslutet med 4 barn gick bra och den största insikten jag gjorde var att då man ser efter 4 barn som är på lite olika nivå så är övervakande den viktigaste uppgiften. Att övervaka och kolla att alla hänger med och att ingen försvinner. Vi var ut på cykelutfärd (med ett barn som pedalcykla för andra gången och ett barn som just börjat förstå hur sparkcykeln funkar) och så var vi på stora jomppan som har aktiviteter i 4 megahallar. Och det jag mest gjorde var att räkna barn och se till så att alla sku ha det ok. När jag är bara med Arthur och Sander så kan jag göra mera med dem. Springa med och jaga och vara aktivare på ett annat sätt. Jag insåg igen hur stor min lilla Sander är för han beter ju sig helt som en 4 åring. Springer, cyklar, klättrar, hänger på samma sätt. Vill leka likadana lekar och så. Jag trodde helt seriöst på fredagen i HopLop att han var över 3 år, och blev helt överraskad när jag konstatera att han ännu är 2 år och vi fick betala lite mindre för honom... Så att vara med bara Arthur och Sander är lätt för de är så på samma nivå. Men nu med 4 barn var det inte riktigt så och jag var mest i mitten och övervaka. Började förstå dagmammor lite bättre.

Inga kommentarer: