torsdag, oktober 1

1 vecka gammal

Jaa, kan inte tro det. Det är ren 1 vecka sen jag pusha ut det lilla livet. I dagens läge ser jag väldigt positivt på hela förlossningen och kommer inte ens ihåg vad som var så tungt med det. Sku tom kunna göra det igen.

Hade väldigt lite förväntningar på hur livet med en nyfödd sku vara, men måst nog medge att det är rätt så tungt. Smurfen skriker och gråter jättelite men det är det eviga hängande vid mitt bröst som är tungt. Hittar ingen bra amningsställning för gillar inte att ligga, ungen bara flaxar när jag försöker få honom och ta ett bra grepp o.s.v. Jaa. Att amma är inte alls så lätt! Sen är det också svårt att få honom och sova på natten. När han har vaknat ammar jag och sen slumrar han bort, sen vill han ha mera och får mera och slumrar bort igen, sen blir blöjbyte kanske aktuellt och efter det vill han igen ha mer och sen när man får honom i sängen så vill han igen ha mer.

Jaa.. Och nu har han sovit snart 3 timmar och börjar föra lite ljud. Have to go.

2 kommentarer:

Nina sa...

Grattis till första veckan som mamma! :)

Precis som du redan glömt delar av förlossningen, kommer du också att glömma nattvak och amningssessionerna. (Eller så vänjer du dig bara.)
Jag minns att jag satte upp sex veckor som mål i början med amningen. Helt plötsligt hade veckorna gått o. det gjorde inte lika ont längre.
Liggamma är super på natten, så får båda sova samtidigt. (Killen får ta rapning o. blöjbyte på natten tycker jag.) På dagen satt jag mest upp. Med tre soffkuddar under lillan och mina underarmar, kudde bakom ryggen, vattenkanna, kex och fjärrkontroll en armslängd bort.. Det var värsta projektet varje morgon att hinna förbereda allt på de tio minuter jag hade på mig innan hon vaknade. Ja jisses vad man glömmer fort! =)

Lycka till. Det verkar gå bra för er tycker jag!
(Själv var jag så osäker på allt.)

Michaela sa...

Det är så härligt att veta att det är helt normalt och att någon annan också gått igenom det. Det ger en hopp. Tack! Sen så är det väl just så som du säger, att man glömmer med tiden. Men jättebra ide detdär med ett delmål, ska satsa på det.