fredag, oktober 30

Härligheten

Konstatera att jag fått det att låta lite negativt att vara mamma. Det är ju det inte. Det är det härligaste i världen, speciellt när ungen är såhär söt. Älskar det lilla livet så otroligt mycket.


Mätt och trött efter badet...
...då går det också att sova på mammas bröst i över 1 timme. Mamma är dock väldigt ofräch.
Mätt och pigg, men endå är det bara famnen som duger.
Kivogare att titta på världen från mammas famn än från golvet

Idag far vi iväg till Pojo till min mamma med tåg för att imoron, på Arthurs namsdag, gå på min morbrors 50 års kalas. Där kommer att vara omkring 120 gäster så hoppas Arthur är snäll. Sku först ha villa ha dop imorgon eftersom det är hans namsdag, men eftersom det redan är en släktfest imorgon så fick jag inte.

Med tanke på dop så har vi ingen dopklänning ännu och jag har inget att ha på mig. Min bror ska göra smörgåstårta, karelska piroger kommer från bageriet (tror jag), den fyllda tårtan fixar den blivande gudmodern via nån kompis och jag ska baka lite shokorutor.

Dopgåvor behövs inte, men en dinglisar tutthållare, fina strumpbyxor, teutonia regnskydd till vagnen, nån tygbilderbok/leksak för småbarn eller vanlig bok (inte sån man fyller i om barnet, det har vi redan 2 av) och kiva spargris sku kunna vara trevligt.

2 kommentarer:

Jill sa...

Vad är det här? Min blogg har inte berättat att du uppdaterat! Jag har missat inlägg flera veckor bakåt, nu är jag sur.

Arthurs söthet balanserar dock bort det sura :D

Michaela sa...

Oj nej! Din blogg är ju dum.