onsdag, oktober 14

En dag med 3 veckors baby

Ja, imoron blir ju Arthur 3 veckor. Stor pojke ren! För idag tänkte jag igen göra en " en dag i mitt liv" inlägg, men med lite foton (har inte hunnit/tänkt på att fota). Det första finns här och här.

00.30. Ammar, efter att senast ha ammat en halv timme tidigare
01.00. Sover med lillkillen fast i mig
04.30. Amningsdags. Stiger upp och sätter mig i soffan. Ammar, byter blöja, ammar.
05.30. Går och sova.
07.30. Väcks av smackande ljud, stiger upp, ammar, byter blöja och kläder, ammar.
08.30. För pojken åt Micke och de båda sover lite till. Jag äter flingor och mjölk och läser halva tidningen. Klär på mig snabbt.
09.00. Klär på ungen och går till tåget, som tur var det lågt tåg och Arthur sov hela vägen.
10-12.30. Är vid babygruppen. Sitter bara, ammar, talar lite, byter blöja och har problem att få ungen i vagnen. Han vill bara vara vid bröstet. Sätter ner honom 3 gånger men måste ta upp och ge bröst före jag äntligen tredje gången får honom att hållas. Efter det far jag till centrum och träffar Micke.
13.30. Går till Stockman var jag kan gå på wc när Micke vaktar smurfen (inte så lätt att gå på wc när man är ensam med honom). Köper bh-skydd, amningsbh och avent tuttar med skydd. Köper också en laxfylld semla som jag äter på vägen till Tiimari, där vi köper kort för dopinbjudan.

14.20. Hemma. Sätter på en tvättmaskin.Tömmer diskmaskinen.
14.30. Arhtur vaknar. Ammar ända till 15.45, däremellan kort blöjbyte.

16.00. Steker äpplen och äter med glass.
16.30. Bloggar. Arthur sover i sjalen i Mickes famn.


17-18.30. Vilar och lyckas somna
18.45. Arhtur vaknar och jag ammar, byter blöja och ammar
19.30. Samtidigt som jag ammar äter jag fisksoppa
20.00. Badar Arthur

20.45. Kvällsmål samtidigt som Arthur är i famnen och suger på bröstet.


Hoppas han snart blir trött och slutar suga. Men så söt, så söt e han.

23.00. jag och Arthur går äntligen och sova. Före det har han varit vid bröstet. Som tur vaknar han endast en gång följande natt (03.15) och nästa gång först halv 8. Härligt!!

Inga kommentarer: