tisdag, oktober 6

Hug a bub bärsjal

Igår var vi alltså och köpa en bärsjal. Slutligen hade jag bestämt att antingen får det bli en manduca bärväska (läste massor bra om dem och har hört bra om dem) eller någon sorts sjal. Det som tala för sjal är att det är trevligare att ha på hemma och det är troligtvis hemma jag mest använder den. En manduca å andra sidan sku vara helt toppen vid längre resor och så.

Eftersom jag inte känner till var sjalar och sånt säljs i Helsingfors gick vi till det enda stället jag visste att hade en maduca och bärsjal. Bebes i Kampen. Deras personal var väldigt proffsig och sa åt oss att det bästa för en såhär liten är en sjal för då får man dem sådär snett och sen visa hon hur snabbt och lätt det går att sätta på hug a bub sjalen. Så vi bestämde att det får bli en sjal, trots det höga priset (85 euro för bara tyg tycker jag att är råneri, men lyckades övertala min mamma att det är en perfekt dopgåva). Vi tänkte också att man kan sälja den senare och sen köpa en Manduca väska om vi känner att vi behöver en sån. Jag har ren två gånger använt vår svarta hug a bub idag och den är faktiskt jättelätt att vika och lillkillen sover helt toppen där. Och jag har händerna fria för att äta, blogga osv. En toppen dogåva med andra ord!Här är Arthur i gömman

1 kommentar:

Dagny sa...

hehe, michaela du sir så allvarlig ut på bilden :) o ungen bara sover :) saknar dig o väntar på första dejt me arthur (som e så fint, så fint.. fast stege sku oxå ha vari fint :P) love u girl! nu ska ja ta en kvällsmiddag hos bestemor, jei. Ensam me svärföräldrarna o bestemor.. steffen e på jobb nämligen :P