måndag, mars 18

18 mars 2013










Jag och Sander börja dagen klockan 7 och börja förbereda de amerikanska pannkakorna. Allas födelsedagar firas med sådana till morgonmål, eller allas förutom mina. Micke fick bli hemma i lugnet idag och jag for med barnen till klubben från 10-halv 1. Sen kom vi hem och Micke tog över en stund tills han for på jobb halv 2. Jag laga chokladbollar som han tog med till jobbet när han nu en gång blev 30! Arthur sov inte och Sander sov bara 1 timme och vakna just när jag sku sätta på film åt Arthur. Så de titta en mumin och sen blev det kak och chokladbolls mellanmål och sen gick vi ut. Först skida Arthur (det har blivit alltför lite av det denhär vintern med tanke på att han fick nya skidor, men det har kännts så svårt att få ihop det med Sander och ställen att skida på) och sen var vi lite i pulkabacken och sen i parken. Sen sprang jag in efter kameran och ville gå till isen men Arthur var alltför trött och gnällig så vi gick bara lite runt och jag fota en massa och så kom vi in. Sander sku också så gärna ha villa skida och hade svårt att förstå att hans skor inte gick fast i skidan. Måste komma ihåg att köpa ett par skidor nu på rea, hoppas det ännu finns. Så har vi sen nästa år åt båda. Hemma pyssla vi (händer otroligt sällan) och imorgon ska vi plantera påskräs i våra harar, eller katter som det kanske mera liknar. Sen var det matdags med kryddig kidneyböns och majssås med kokt potatis och sen blev det buu-klubben och efter det lekte barnen båt (sätta allt löst de hittar i sovrummet i Arthurs säng) och jag satt på lite maskiner och dasmuga lite och städa undan. Det var 18 mars 2013 det.

Inga kommentarer: