torsdag, mars 28

Skratt och länk

Dagens roligaste: 
Micke hade dagsnattat Sander och jag hade satt på film åt Arthur under tiden. Micke tyckte att Arthur nog absolut borde vila och Arthur säger att han ska sova och se på film. Micke konstatera att han inte kan sova och se på film samtidigt och att han måste gå och vila för att orka. Då konstaterar Arthur:

"Men pappu du får nu gå å vila, du e ju tvinni i huve!"

Ingen av oss kunde hålla oss för skratt.

Dagens länk:
10 kilometer. För 1 vecka sen gjorde jag första efter flunssan, en 8:a, men sen kände jag mig krasslig igen. Lite gymma vi på lördan på hotellet och jag sprang hela 1 km på löpband! Så igår först var jag på en länk igen, en "få upp motivationen  4 km" eftersom jag var helt slut. Men idag så fick jag äntligen in en ordentlig 10 km länk. Dessutom spurta jag 3:e,6:e och 10:e kilometern och drog dem på 6:40 nåt. Hela länken gick med 7:22 tempo och det var jag nog störtnöjd med. Jag har passlig puls och är så bekväm av mig där mellan 7.40-8.00, så allt under det är jag nöjd med! Och nu är det ju typ 6 veckor till HCR och jag har tänkt att 10 km sku bli sådär vanliga länkar, just nu är 7-8 km såna som jag strävar efter... Och sen så borde jag nog få till lite längre länkar också, vill att kroppen ska orka med 21 km. Och jag har anmält mig till att jag vill göra det på 2:30, men nu tror jag att 2:40-2:45 sku vara helt realistiskt. Och egentligen så borde jag ju bara vara nöjd med att klara av det.

Viktintressant:
Vi var och simma idag och där väger jag mig alltid. Och jag vägde mig helt som vanligt. Vägde samma som jag vägt i 3 månader (det är jag också nöjd med fast jag ännu har 2-3 kg kvar till målet -10 kg på ett år). Men sen var vi där en stund till och jag måste gå och kisa och tänkte att jag ser vad vågen visar efter det för det kom ut massa vätska. Och otroligt nog så visa den 1 kg mindre där! Och med dethär ville jag bara visa hur stor skillnad situationen har på vad vikten egentligen är. Tidspunkt på dygnet, vad man ätit /druckit och när. 


2 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Jos haluaa tarkan painon niin hyvähän on punnita aina samaan aikaan ja samoissa olosuhteissa :) mielenkiitoista on myös seurata aamu ja iltapainon eroja :)

Michaela sa...

Jag har förr i världen vägt mig morgon och kväll men övergick sen till att alltid göra det på morgonen. Men det intressanta är ju att man aldrig kan säga att man väger någon exakt vikt, utan allt beror så på. Micke vägde 3 kg mera än vad han vägt på en annna våg 1 vecka tidigare så ville visa åt honom att allt inverkar!