söndag, mars 24

Överraskningen





Ett helt toppen veckoslut alltså! Och oj vad man hinner med massor på 24 timmar! Och oj vad min man är rolig att spendera tid med på tumis!  Konstatera idag att vi inte grälat nåt, inte sagt nåt fult till den andra utan bara varit glada, söta, snälla och haft roligt med varandra. Underbart. Så härligt att vara på tumis.

Och så roligt att överraska Micke. Mamma sa åt oss när vi for "vi ses ikväll" och när vi körde in till hotell Crowne Plaza i Helsingfors fatta Micke inget. I receptionen när hon checka att vi reserverat för en natt var han att oj, vi ska bli en natt här! Rummet var perfekt och hotellet har ett allmänt gym i bottenvåningen. Så vi var på gym. Första gången i mitt vuxna liv. Jag har aldrig sprungit på en matta och fatta inget av maskinerna. Sen ännu bastu och simning efter det. Och så förstås badkar i rummet. Och där överraska jag med kall skumpa. Och sen gick jag efter is och efter det knacka nån på då Micke var i bara badrocken och första överraskningsgästen, Lee, droppa in. Sen for jag efter is några gånger och några av Mickes goda kompisar kom på för skumpa. Sen drog vi iväg till Manala och där vänta andra kompisar, vissa som han inte sett på 1½ år! Micke var så överraskad och så glad. Sen åt vi gott, drack massor gott och gick ner till källaren och drack mera. 2 var vi i säng och 9 på gott hotellmorgonmål. Sen ännu lite badkar och hem för att rädda mamma. Det hade inte gått bra här. Sander hade inte kunnat lugna ner sig på kvällen och sen vaknat hela tiden under natten och skrikit. 6-halv 7 hade de vaknat fast de somnat först efter 9. Och det var ju inte riktigt roligt, speciellt då mamma ska hänga med dem i 3 dagar när vi i juni far på bröllop till Gotland.


1 kommentar:

Soffi sa...

Nice! :D Min gåbbe jobbar på Manala! :D