fredag, mars 15

Trög och slö

På tisdag-onsdag natt jobba Micke. Jag låg brevid ett hett barn och ett varmt barn. På onsdagen hade Arthur hög feber och var slut, Sander var också varm och jag var också ett varv till läkaren med honom då han igen klaga på öronvärk (som tur var örat bra). Micke hade sovit hela dagen och på kvällen for jag på länk. Bestämde mig för att göra nån slags backträning och sprang upp för samma backe 5 gånger. Nå, det var sen ändå inte en så bra ide. Jag var stolt över att jag inte gav upp när jag bestämt att jag gör det 5 gånger men jag blev jättesvettig och på hemvägen fick jag kallt. Solen gick just då ner och efter det frös jag mest fast jag jogga. Orka ändå inte öka alltför mycket på takten så blev kall. På torsdagen vakna jag med flunssa. Båda barnen var bra igen, lite hosta och rinnande näsa men annors inget. Bra så. Igår då, på torsdag så hade jag min allra sista Arcada tent. Den gick bättre än väntat för min tentläsningsmotivation var 0 då jag visste att jag var igenom kursen. Men snoren rann, huve värkte och kroppen var seg. Och så är det ännu idag. Jag har inte gjort nåt idag. Sett på morgon tv. Vilat i soffan när Micke tog barnen på sagostund. Gått och sova efter lunchen. Sovit i 2 timmar. Vilta lite mera. Lite barn har jag klätt på och gett mat åt och så men annors bara slappat. Och det är så störande! Jag älskar energi och att ha den och vara pigg. Nu är jag bara trög och slö. Och Mickes teori var att nu släppte det när det var sista tenten. Trodde egentligen att det skulle kännas mera men sen har våren också varit så lugn i skolväg. Så nu är jag bara hemmamma i 4 månader. Fast nu ska jag snart börja söka praktik/jobb och sen. Sen är jag klar. Tradenom. Och jag tror jag hellre använder min titel tradenom än ekonomie kandidat för som tradenom kan jag iaf nåt.

Inga kommentarer: