torsdag, mars 14

Utmaningen

Jag fick en utmaning av Pia och jag gilla frågorna så här kommer det:

1. Vad är ditt tidigaste minne?

Mina tidiga minnen är rätt sena, från skolåldern, och just nu kommer jag inte heller på nåt speciellt där.

2. Om någon skulle bekosta dig en valfri resa, vart skulle du åka?



Dethär kan jag inte svara på med bara en sak. Men safari i Tansania och strandhäng på Sansibar är nåt jag faktiskt skulle vilja göra. Sen är Saychellerna och de stora fina stenarna en dröm. ABC öarna sku också vara roliga att besöka. Men sen sku jag gärna fara till nåt latinamerikanskt land igen. Där finns så massor härligt. Men ändå så älskar jag att resa i Thailand. En jordenrunt resa sku det nog bli!

3. Vilken sorts hobby skulle du vilja påbörja?

Orientering har jag funderat på en längre tid. Det sku vara mera spännande än att endast länka och det sku vara varierande. Har bara inte tagit tag i saken och kan nog hända att det tar länge tills jag gör. Annors sku också villa gå på "aerobic" timmar. Hoppa till musik och göra muskelträningar. Saknar sånt.

4. Har du någonsin blivit opererad?
Nej.

5. Är du en tekniknörd som gärna skulle ha det senaste, eller skulle du inte kunna bry dig mindre?
Jag sku inte kunna bry mig mindre. Jag äger ingen I sak och jag fattar mig inte på de flesta saker. Vi har ingen navigator eller dvd-spelare trots att Micke länge föreslagit att vi ska köpa sånt. Jag sparar på teknik och köper inte sånt. Min telefon går inte heller att surfa på (eller det går men det är så dåligt att det är omöjligt).


Och istället för att skicka vidare detta så utmanar jag dig som läser att svara på följande frågor i kommentarsfältet:

1. Vilket är ditt bästa reseminne?
2. Vad är din favoritmat?
3. Vad gör du allra helst då du är ensam hemma?
4. Vad sku du göra till först om du fick 300 000 euro?

4 kommentarer:

Minna sa...

1. Skottland, definitivt. Underbara landskap och vänliga människor!
2. Allt som har bacon i det :D
3. Läser en bra bok/slösurfar på nätet
4. Tråkigt, men betala av huslånet. För överblivna pengar skulle jag satsa på inredningen till vårt nya hus!

Waenthoronien sa...

1. Skottland här också :)
2. Thai-inspirerade fiskrätter eller nåt med mycket vitlök och halloumi...
3. Sätter ner mig med en gitarr eller framför pianot och spelar/sjunger nånting
4. Köpa hus (eller lägenhet, men antagligen hus).

Katarina sa...

1. bröllops resan till aruba
2. skaldjur, räkor, kräftor...
3. surfar och ser en film
4. betala bort lånet och köpa en ny bil

Michaela sa...

Skottland har jag aldrig varit till. Måste kanske fara. Och Aruba. Härligt! Har mellanlandat på Bonaire och det är nog så paradisigt där.

Och märker att omigivningen och jag börjar bli vuxna. Betala bort lån bara...