måndag, mars 18

Dagens Sander nattning

Inget är för evigt, allt kan ändra på en sekund och ingen kväll är en annan lik. För 19 dagar sen skrev jag denna text om hur Sander inte sku sova. Efter det har det också varit krångligare kvällar där han nu varit lite allestans. Oftast när jag nattat klättrar han i min famn och sitter där en stund tills han vill tillbaka i sängen. Och så sitter jag brevid tills han somnat. Det gör Micke med. Arthur var vi brevid tills han var långt över 2 så har inte ens ifrågasatt det hela. Dessutom så nattas båda alltid samtidigt i samma rum så jag ser det som allra lättast att då sitta där i 15 minuter och ha situationen under kontroll. Men,

Idag efter kvällsmålet kom Sander och tog min hand, sa "tuti" och drog mig till sovrummet och stängde dörren och släckte lampan. Han ville helt klart gå och sova. Jag tvätta snabbt hans tänder och stred om blöjan och packa in honom under täcket. Arthur åt ännu smörgås och vi hade ännu sagor kvar att läsa så vi gick ut och Sander blev i sängen med Mickes motorcykel. Vi tvätta tänder utanför, läste sagor och inte ett knyst hördes från sovrummt. Och när vi titta in efter alla sagor sov Sander sött med motorcykeln i handen. Så gulligt och så härligt att han själv vet när han är trött och kommer och säga att han vill gå och sova. Dethär är nåt som gärna sku få hålla i sig! Fast imorgon är det nog säkert helt nåt annat igen.

Dethär var Mickes 30 årspresent som Sander tog som sin. Micke drömmer om motorcykel och motorcykelkörkort men jag är inte alls med på det hela. Kanske sen när han fyller 50. 

Inga kommentarer: