lördag, mars 2

Örona!

Denhär veckan har Sander skrikit en massa. Över allt. Precis. Och så kommer det nog att vara en tid framöver. Men igår när vi körde hem från Ingå (dumpa av Arthur där som så gärna ville fara till mamma i Pojo och leka med sjörövarlegon) så skrek Sander hela vägen. Mamma amppo och aj, aj. Trodde han var besvärlig och tänkte att det blir bra när vi kommer hem. Det blev det inte. Han skrek och skrek. Verka ha ont i magen, den var spänd och hård och man fick inte röra den. Han somna i nåt skede och sov halv timme i min famn och skriket fortsatte. Så gick hela kvällen. 12-1 tiden skrek han och inget lugna så satt på Blixten och sov brevid honom i soffan. Sen tog Micke över till 3 men då var skriket igen så högt att jag steg upp och så somna han i min famn och vi satt i soffan till halv 5 och då fick jag äntligen honom ner i vår säng. Så sov han till 8 och var nöjd när han vakna. Under natten fick han 2 pamol f men hade ingen verkan. Våga inte ge pronaxen på grund av om det sku ha vari nåt i magen.

Men så tänkte jag ändå att nåt skumt är det och reservera tid till mehiläinen på morgonen. Kraftig öroninflamation på båda öronen var diagnosen och nu har han en 1 veckas antibiotika kur, hans första. Och nu hoppas jag ju lite att det haft med hans dagsutbrott att göra. För annors blir nog vår vår väldigt tung... Och nu är det ju vår! (Men eftersom det är en så utmärkt tid att resa i slutet av januari så har jag faktiskt inte väntat så massor på våren, sku gärna skrinna och skida lite till)

3 kommentarer:

Sofia sa...

Åh, vi har också öroninflammation hos oss. Hur gör du, vågar ni gå ut till exempel? Helt nytt detta.

Michaela sa...

Läkarn sa inget om vad man får göra och inte göra men vi har nog varit ute och så har vi varit på en stor jomppa (försökte att han inte sku springa så mycket...) Men jag kommer ihåg när jag hade öroninflammation som 10 åring att jag inte fick veta örona så bada har vi inte ännu gjort. Men den saken vet jag nog inte heller säkert hur det är med. Vet du?

Men annors så har vi kört att om det är feber så hålls barnet inne (eventuellt kan den åka vagn/pulka en kort, kort stund ute) men annors gör frisk luft bara bra. Men då i lugnt tempo. Vi blir alla så galna inne så vi måste ut.

Sofia sa...

Tack för bra svar! Vi frågade om badet och hon sa att inflammationen ligger så långt in i örat att bad inte påverkar. Dykning kan vara smärtsamt. Krya på er!